Ry Roklub

Tour de Gudenå 2008
Af: 7 - Per Hallum Rev.: 23.06.2009
Udskriv | Send | Hits: 197770 |
 

På denne side finder du info om årets TdG, gode råd, beretninger og billeder fra tidligere år.

 Tilmeldte 2008:

Tour de Gudenå:

  • Casper Rud Olesen
  • Anne-Mette Jensen
  • Karen Maria Dixen
  • Gran Maaløe
  • Ryan Sangill
  • Else Walbum
  • Kirsten Trads
  • John Jensen 
  Classic: 
  • Lisa Skouboe
  • Allan Breiner
  • Maria Maaløe
  • Reno Nim
  • Kiss Jensen
  • Susanne Dixen
  • Dan Ellegaard
  • Benn Bjørn Jensen
  • Christine Overgaard
Økonomi
 
Deltagergeburet er på 575,- som du skal overføre til Susannes konto.
Efter løbet samler vi udgifter for kørsel, og hvad der ellers måttte være - og deler udgifterne mellem deltagerne.

Support
Er du skadet, gravid eller af anden grund ikke har lyst at deltage på vandet - så kan du være med fra landsiden. På den måde får du stadig stor del i den sociale oplevelse som Touren er. Du kan melde dig som chauffør og supporter til holdlederen. Alle dine udgifter vil blive dækket af deltagerne.

Koordineringsmøde
Traditionen tro holder vi et møde med alle deltagere og supportere inden løbet - her vil persontransport, bådtransport, bådvalg, bagagetransport mv. blive koordineret.
Datoen for mødet er torsdag den 28. august kl. 20.30.

Link:
Find detaljerede beskrivelser på Tourens egen hjemmeside: 
http://www.tourdegudenaa.dk/

Regler:
Du må ikke benytte faunapassagen i Ry under løbet - du skal bære kajakken over vejen ligesom alle de andre.

 

Gode TdG råd
Flere af klubbens erfarne roere giver gode råd til Touren:
  • Træning op til løbet
    Om du har valgt den korte eller lange tur er det vigtigt, at du prøver at tage nogle lange rotur. Træn lange ture og ro intensivt op til en uge før løbet. Den sidste uge inden løbet, skal du spare på energien, men stadig holde dig ved lige med kortere ture på omkring 10 km.
  • Drikkevare
    Du kan vælge kun at have vand med at drikke og det er i princippet fint. Mange vælger at have enten en tynd blanding saft (ikke for sød) med. Du kan også købe en drik i sportsforretninger, som indeholder ekstra mineraler. Du skal regne med at have 1-2 liter væske med.
  • Drikkesystem
    Nogle roere benytter kateterposer fra apoteket (køb dem uden ventil). De kan rumme 1½ l vand eller saft og har en 1 m. lang slange. Billig og enkelt. (Kan smage lidt af plastik!)
    Du kan også købe en CamelBak, som er en lille ryksæk med drikkesystem. En CamelBack fås i flere varianter, de billigste koster omkring 400 kr.
  • Mad
    Op til løbet skal du spise som du plejer. Dagene inden kan du spise lidt ekstra kulhydrater og sukker og ikke for meget fedt. Det kan værre pasta, pandekager, brød med honning. Drik meget vand alle dage. Se kostplan.
    De fleste spiser ikke på selve turen, men tager godt fra i pauserne, som er indlagt i Ry, Tange og Langå. Det kan være godt at have en banan, en figenstang eller en chokoladebar med - lige til at give lidt ekstra energi. 
  • Ekstra tøj
    Hav selv en jakke og evt. en tør trøje med i båden - du må ikke blive kold i pauserne. Supporteren kan være forhindret i at bistå dig.
  • Sid godt
    Touren er lang - især, hvis du vælger den lange tur, og det kan være en god ide at have noget med at putte under rumpen. Mange bruger et stykke liggeunderlag. 
  • Starten ved Emborgbroen
    Løbet bliver aldrig startet til tiden, så pas på ikke at blive fanget inderst i åen. Hvis du ved, at du vil tage den helt med ro, så blive midt eller bag i feltet og lad farttosserne komme til.
  • Opdrift i kajakken
    Sikker dig at kajakken har opdrift nok til evt at kunne holde dig oppe også. Har den ikke det så skaf en opdriftsæk i og stop den i.
    (En opdriftsæk er en oppustelig sæk som passer ind i enderne af kajakken)